چاپ کتاب عضو هیات علمی دانشگاه مراغه توسط انتشارات علوم بنتام ساینس

کتاب کاتالیست‌های پیشرفته عضو هیات علمی دانشگاه مراغه توسط انتشارات بنتام ساینس به چاپ رسید.

کتاب کاتالیست‌های پیشرفته نوشته آقای رضا اباذری عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه در ۲۰۲۳ شامل ۶۱۷ صفحه در ۱۳ فصل و در ۲ جلد شامل مباحث کاتالیست، فوتوکاتالیست، الکتروکاتالیست و فوتوالکتروکاتالیست برپایه چارچوب‌های فلزآلی منتشر شد.

آقای اباذری درباره اهمیت این کتاب گفت: چاپ کتاب‌های نوین و راهگشا در راستای توسعه مرز‌های دانش صورت می‌پذیرد که حدود ۲۵% کتاب‌های دریافت شده در انتشارات بنتام ساینس چاپ می‌شود.

وی افزود: معرفی مواد جایگزین و پیشرفته، بزرگترین‌ دغدغه دانشمندان و چالش در صنعت برای مباحث انرژی و محیط زیست است.

وی افزود: در حال حاضر هدف گروه تحقیقاتی ما سنتز مواد هدفمند با ویژگی‌های منحصربه فرد در راستای مرز‌های دانش است.

این استاد دانشکده علوم پایه با اشاره به هدف کتاب کاتالیست‌های پیشرفته تصریح کرد: هدف از کتاب حاضر پر کردن خلاها با تمرکز بر معرفی سنتز مواد هوشمند بر پایه چارچوب‌های فلزآلی است.

آقای اباذری درباره محتوای کتاب گفت: موضوعاتی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده شامل روش‌های طراحی شده در سنتز چارچوب‌های فلزآلی، بررسی اهمیت آن‌ها به عنوان مواد منحصربه فرد در سنتز مواد آلی به عنوان کاتالیست‌های پیشرفته، تبدیل‌های بیوانرژی، کاهش دی اکسیدکربن از طریق فرآیند‌های الکتروشیمیایی و فوتوکاتالیستی، حذف آلاینده‌های زیست محیطی از طریق واکنش‌های نورتابی، شکافت آب، واکنش تکامل هیدروژن و اکسیژن و حسگر‌های الکتروشیمیایی که همگی برپایه این دسته از مواد به صورت خالص یا کامپوزیت شده می­ باشد.

جلد ۱ این کتاب در حال حاضر در لینک زیر قابل مشاهده است: https://www.eurekaselect.com/ebook_volume/۳۴۵۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.